بررسی بیماری‌های شقاق، فیستول، بواسیر، کیست مویی و زگیل تناسلی

بررسی بیماری‌های شقاق، فیستول، بواسیر، کیست مویی و زگیل تناسلی

بررسی بیماری‌های شقاق، فیستول، بواسیر، کیست مویی و زگیل تناسلی

بررسی بیماری‌های شقاق، فیستول، بواسیر، کیست مویی و زگیل تناسلی

درمان کیست مویی با لیزر در کلینیک مهنا

درمان با لیزر کیست مویی را می توان در ۲ مرحله انجام داد و از لحاظ میزان برداشتن ضایعه ھیچ فرقی با جراحی ندارد ولی مزایای زیادی نسبت به جراحی سنتی دارند و که عبارتنداز:

  • عدم نیاز به بیھوشی عمومی یا نخاعی و بستری شدن دربیمارستان
  • عدم وجود درد و خونریزی در جراحی با لیزر به شکلی که بیمار فردای روز عمل میتواند خیلی راحت بنشیند، در حالی که در جراحی به روش سنتی بیمار حداقل بایستی چند ھفته در منزل استراحت کند و قادر به انجام کارهای روزمره نخواهد بود.
  • درجراحی با لیزر کیست مویی احتیاجی به پانسمان داخل زخم و تراشیدن زخم نیست و پس از یک روز می تواند حمام کند و داخل زخم را با آب و صابون بشوید ولی در جراحی به روش سنتی پانسمان داخل زخم و تراشیدن زخم الزامی است .
  • میزان عود در ھر دو روش سننی و لیزر به یک اندازه است و تقریبا در ۱۰% موارد امکان عود وجود دارد ولی در صورتی که پس از جراحی با لیزر و بھبود زخم پوست ناحیه عمل با لیزرھای از بین برنده مو تابش بگیرد میزان عود به ٢% کاهش می یابد.
  • هزینه درمان با لیزر کیست مویی

    هزینه های درمان با لیزر مبلغ مشخصی ندارند و خوشبختانه هم اکنون بیمارانی که بیمه تکمیلی هستند، با رایزنی های صورت گرفته می توانند پس از جراحی با لیزر با نامه ای از سوی پزشک خود، به اداره بیمه مراجعه کرده و هزینه عمل خود را از بیمه دریافت نمایند.

    همچنین باید گفت برای تعیین مبلغ درمان با لیزر کیست مویی حتما به پزشک مراجعه نمایید تا پس از معاینه هزینه جراحی به شما اعلام گردد.

    http://www.mp4.ir/Video?Watch=73216-262832031

https://www.academia.edu/38528939/%DA%A9%DB%8C%D8%B3%D8%AA_%D9%85%D9%88%DB%8C%DB%8C.docx

http://forum.plcmen.ir/showthread.php?tid=3710

بارداری و فیستول واژن

حدود نیم درصد از زنان هنگام زایمان دچار فیستول واژن می شوند

فیستول یک اتصال غیر طبیعی بین دو اندام است. در مورد فیستول واژینال، اتصال بین مقعد و واژن زنان است. باز شدن دهانه به مدفوع و گاز اجازه می دهد تا از روده به داخل واژن نشت کند. آسیب در هنگام زایمان یا جراحی می تواند این وضعیت را ایجاد کند. فیستول واژن می تواند ناراحت کننده باشد، اما با جراحی قابل درمان است.


علت فیستول واژن چیست؟ چرا این بیماری بوجود می‌آید؟

این بیماری با نوعی آسیب در بافت واژن شروع می‌شود و ممکن است پس از سال‌ها سر باز کند و علائم آن مشخص شود. با این حال این بیماری می‌تواند پس از هر یک از موارد زیر بروز کند:

جراحی دیواره‌ی پشت واژن، پرینوم، مقعد یا رکتوم (انجام عمل هیسترکتومی اغلب با فیستول وسیکو واژینال همراه خواهد بود.)

انجام عمل پرتو درمانی برای درمان سرطان در اعضای لگن

قرار گرفتن در معرض بیماری‌های التهابی روده همانند بیماری کرون، کولیت اولسراتیو و دیورتیکولیت

شکاف عمیق ایجاد شده در پرینوم پس از انجام زایمان طبیعی


علائم فیستول واژن چیست؟

این بیماری بدون درد می‌باشد ولی باعث نشت ادرار و یا ورود تکه‌های مدفوع در واژن می‌گردد که به آن بی‌اختیاری گفته می‌شود و کنترل آن از دست شما خارج می‌باشد.

اگر شما به فیستول وسیکو واژینال مبتلا شده باشید، اغلب نشت و خروج مایع از واژن در شما دیده خواهد شد.

اگر شما به فیستول رکتوواژینال، کولو واژینال یا انترو واژینال دچار شده باشید، احساس بوی بد واژن و خارج شدن باد از واژن از علائمی می‌باشد که ممکن است آنرا مشاهده کنید.

ناحیه‌ی تناسلی زخم و آلوده از دیگر علائم این بیماری می‌باشد.

در مناطقی که زنان از امکانات بهداشتی محروم هستند بروز این بیماری شایع‌تر است. معمولا پس از زایمان‌هایی که نوزاد به خوبی در مسیر واژن قرار نمی‌گیرد زنان در عضوهایی از بدن خود نظیر واژن، مثانه و رکتوم بشدت دچار آسیب می‌شوند و این خود باعث بروز فیستول می‌شود.


راه های تشخیص فیستول واژن چیست؟

علائمی که در اثر این بیماری در شما بروز می‌کند علائم بسیار واضحی هستند که نشان دهنده‌ی ابتلای شما به این بیماری می‌باشد. پزشک شما ممکن است در مورد این علائم با شما صحبت کند و در مورد جراحی، آسیب‌ها یا بیماری‌هایی که ممکن است در گذشته‌ داشته‌اید از شما سوال بپرسد. ممکن است معاینه واژن برای شما لازم باشد که این کار به کمک ابزاری بنام اسپکولوم انجام می‌گیرد. روش‌های تشخیصی دیگر شامل انجام آزمایش ادرار و آزمایش خون برای تشخیص عفونت و انجام آزمایش‌هایی نظیر آندوسکوپی، ام آر آی (MRI) یا X-Ray برای تشخیص آسیب‌هایی است که در ممکن است در بدن شما بوجود آمده باشد و باعث ایجاد فیستول در بدن شما شده باشد.


راه های درمان فیستول واژن چیست؟

اگر شما به این بیماری دچار شده باشید، به احتمال زیاد برای درمان به جراحی نیاز خواهید داشت. قبل از انجام عمل جراحی، پزشک فیستول را بررسی می‌کند تا تشخیص دهد که بافت بوجود آمده سالم می‌باشد یا در ابتدا به درمان نیاز دارد. پس از انجام عمل جراحی، توصیه‌های پزشک خود را به دقت دنبال کنید و در صورت بروز عفونت، تب کردن و ایجاد حساسیت به پزشک خود مراجعه نمائید.


منبع : نی نی بان ، اینفو سلامت

کیست مویی و درمان آن با جراحی

درمان با لیزر کیست مویی را می‌توان در 2 مرحله انجام داد و از لحاظ میزان برداشتن ضایعه ھیچ فرقی با جراحی ندارد ولی مزایای زیادی نسبت به جراحی سنتی دارند و که عبارتند از:


-عدم نیاز به بیھوشی عمومی یا نخاعی و بستری شدن دربیمارستان

-عدم وجود درد و خونریزی در جراحی با لیزر به شکلی که بیمار فردای روز عمل می‌تواند خیلی راحت بنشیند، در حالی که در جراحی به روش سنتی بیمار حداقل باید چند -ھفته در منزل استراحت کند و قادر به انجام کارهای روزمره نخواهد بود.

-در جراحی با لیزر کیست مویی احتیاجی به پانسمان داخل زخم و تراشیدن زخم نیست و پس از یک روز می‌تواند حمام کند و داخل زخم را با آب و صابون بشوید ولی در جراحی به روش سنتی پانسمان داخل زخم و تراشیدن زخم الزامی است.

-میزان عود در ھر دو روش سننی و لیزر به یک اندازه است و تقریبا در 10% موارد امکان عود وجود دارد ولی در صورتی که پس از جراحی با لیزر و بھبود زخم پوست ناحیه عمل با لیزرھای از بین برنده مو تابش بگیرد میزان عود به 2% کاهش می‌یابد.


هزینه درمان با لیزر کیست مویی


هزینه‌های درمان با لیزر مبلغ مشخصی ندارند و خوشبختانه هم اکنون بیمارانی که بیمه تکمیلی هستند، با رایزنی‌های صورت گرفته می‌توانند پس از جراحی با لیزر با نامه‌ای از سوی پزشک خود، به اداره بیمه مراجعه کرده و هزینه عمل خود را از بیمه دریافت کنند.


همچنین باید گفت برای تعیین مبلغ درمان با لیزر کیست مویی حتما به پزشک مراجعه کرده تا پس از معاینه هزینه جراحی به بیمار اعلام شود.


دوران نقاهت به چه صورت است ؟

درد دوران نقاهت و بهبود درد و مدت استراحت طولانی خواهد بود و تا مدت های زیادی نشستن و فعالیت های روزانه برای فرد بیمار مشکل است ، ولی امروزه روش جدیدی ابداع شده است . 


مزیت های روش جدید :

نیازی به باز کردن وسیع نیست . حفره ای ایجاد نمی شود . به دلیل عدم ایجاد حفره ، پانسمان های وسیع و دردناک وجود ندارد . درد کمتری دارد . بیمار ، زودتر به کار و فعالیت های روزمره برمی گردد . جای زخم ، ظاهر خوبی خواهد داشت و زمان اقامت در بیمارستان خیلی کوتاه خواهد بود . 


چه کسانی بیشتر مبتلا به کیست مویی می شوند ؟

ممکن است این بیماری مادرزادی باشد . همچنین در دوران بلوغ با تحریک ضربات مکرر ناحیه پشت و ورود مو به داخل پوست این حفره عفونی شده و این شروع بیماری است . در افراد چاق و افرادی که موی زیادی در این ناحیه دارند به خصوص پسران جوان ، بروز این بیماری شایع است .


آیا کیست مویی با دارو درمان می شود ؟

کیست مویی هیچ درمان دارویی و بازدارنده ای ندارد و حتما باید تخریب ، حذف و برداشته شود . اگر کیست مویی پیشرفت نکرده باشد ، با عمل لیزر این توده از بین می رود اما اگر در مرحله پیشرفته باشد باید حتما با کمک لیزرهای پرتوان تمام ناحیه را از بین برد . 


درمان خانگی کیست مویی ممکن است ؟

تنها راه درمان برای حذف توده کیست مویی ، برداشتن توده با عمل جراحی است اما با برخی از روش های خانگی می توان در کوتاه مدت از پیشرفت بیشتر آن جلوگیری کرد .چند روش سنتی درمان خانگی را مرور می کنیم ، روش هایی که منسوخ شده اند و امروزه از سوی پزشکان متخصص توصیه نمی شوند . 


آلوئه ورا: یک تکه از آلوئه ورا تازه را در محل توده کیست مویی که شما از قبل آنرا با آب ولرم شستشو دادید به مدت 15 تا 20 دقیقه قرار دهید . 


زردچوبه:یک قاشق غذاخوری پودر زرد چوبه را با مقداری آب ، هم بزنید تا حالت خمیری پیدا کرده ، سپس تکه ای از همین خمیر را بر روی توده کیست مویی قرار دهید ، وقتیکه این خمیر خشک شد ، محل مورد نظر را با آب ولرم بشویید . 


روغن کرچک:توده یک تکه پارچه نخی را به روغن کرچک گرم شده آغشته کنید و در محل کیست مویی قرار دهید و با استفاده از باند ، محل مورد نظر را ببندید . 


منبع : نمناک ، اخبار رسمی