بررسی بیماری‌های شقاق، فیستول، بواسیر، کیست مویی و زگیل تناسلی

بررسی بیماری‌های شقاق، فیستول، بواسیر، کیست مویی و زگیل تناسلی

بررسی بیماری‌های شقاق، فیستول، بواسیر، کیست مویی و زگیل تناسلی

بررسی بیماری‌های شقاق، فیستول، بواسیر، کیست مویی و زگیل تناسلی

درمان زگیل تناسلی با لیزر، کرایوتراپی و الکتروکوتر

زگیل تناسلی یک بیماری آمیزشی شایع است که با نام hpv یا زگیل مقاربتی هم شناخته می شود. می‌توان گفت که این عارضه یکی از شایع ترین بیماری های جنسی در دنیاست. ویروس اچ پی وی انواع گوناگونی دارد که زگیل تناسلی یکی از آنهاست و علت اصلی ایجاد آن ویروس پاپیلومای انسانی است. تمام گونه های این ویروس خطرناک نیستند و حتی بعد از مدتی بصورت خود به خود از بین می‌روند.

با اینکه ویروس زگیل تناسلی به راحتی منتقل می‌شود اما رعایت نکاتی مثل نداشتن روابط جنسی گسترده و رعایت بهداشت می‌تواند فرد را از ابتلا به این عارضه مصون نگه دارد. البته بهترین و قطعی ترین راه پیشگیری از این عارضه تزریق واکسن گارداسیل یا hpv قبل از شروع فعالیت‌های جنسی در زنان و مردان است.

در صورت ابتلا به این ویروس می‌توانید از روش های پزشکی درمان زگیل تناسلی برای رفع علائم این بیماری استفاده کنید، اما در نظر داشته باشید که این ویروس تا همیشه در بدن شما باقی می‌ماند.

درمان قطعی زگیل تناسلی با لیزر

درمان زگیل تناسلی با لیزر

لیزر یکی از روش های پرکاربرد برای درمان زگیل تناسلی است که اخیرا مورد استقبال بیماران بسیاری قرار گرفته و به عنوان روشی نوین توانسته رضایت بالایی را جلب کند. در این روش با اشعه لیزر co2 بافت زگیل را از بین می‌برند و معمولا از آن برای زائده‌های بزرگ استفاده می‌شود. درمان زگیل تناسلی با لیزر به دلیل سهولت در مقایسه با روش های دیگر یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توان انتخاب کرد و در صورت استفاده از این روش مزایای زیر را خواهید داشت:

  • قطعی بودن درمان و کاهش ریسک عود مجدد بیماری
  • لیزر در یک جلسه انجام می‌شود و بدون عارضه است
  • در این روش بیمار حداقل میزان درد را تجربه می‌کند
  • تاثیر لیزر تقریباً دو برابر روش های دیگر درمان است
  • به لحاظ هزینه ای لیزر روش مناسب تری است

مراحل بعد از لیزر زگیل

مراقبت های جزئی بعد از درمان زگیل با لیزر مورد نیاز است که شامل:

  • مصرف پماد و کرم های ترمیمی برای برطرف کردن جای لیزر
  • رعایت بهداشت ناحیه تناسلی و جلوگیری از تجمع باکتری
  • استفاده از داروهای آنتی بیوتیک طبق دستور پزشک

کرایوتراپی زگیل

کرایوتراپی زگیل

در کرایوتراپی زگیل تناسلی، با منجمد کردن نیتروژن مایع و فریز کردن زگیل‌ها در چند مرحله این زائده ها را از بین می برند. به دلیل اینکه دمای نیتروژن مایع خیلی پایین است، هر دمایی می‌تواند باعث ذوب شدن این ماده شود. بنابراین بعد از اسپری ازت مایع روی زگیل ها، گرمای بدن باعث ذوب شدن این مایع می‌شود و طی این فرآیند، سلول ها تخریب شده و از بین می روند. البته با توجه به اندازه و تعداد زائده ها ممکن است نیاز به تکرار این فرآیند باشد.

منبع: https://clinicdarman.com/

3 روش برای درمان خارش مقعد

 سرکه سیب

اولین مورد موثر در داروهای خانگی خارش مقعد، سرکه سیب سرخ است. این دارو با عملکرد ضد باکتریایی می تواند در برابر عفونت های قارچی مؤثر باشد، شما می توانید سرکه سیب را برای پیشگیری و کنترل عفونت هایی که موجب خارش شده اند، موثر باشد. در حدود دو قاشق چای خوری سرکه طبیعی را در یک فنجان آب ریخته و آن را دو بار در روز بنوشید.

برای کاهش خارش مقعد، 1 فنجان سرکه را در وان حمام گرم بریزید، برای 15 تا 20 دقیقه در آب بنشینید و روزانه آن را تکرار کنید. انجام این مراحل را تا زمانی ادامه دهید که احساس خارش کمتر شود. سرکه سیب به دلیل توانایی فوق العاده آن در مبارزه با قارچ و باکتری، یک درمان بسیار محبوب است.

2. سیر

سیر اثری ملایم دارد اما در داروهای خانگی مفید برای خارش مقعد ذکر شده است. سیر می تواند کرم ها را در روده و با عملکرد ضد باکتری، ضد عفونی کننده و ضد قارچی اش از بین ببرد. همچنین قادر است تقریبا از هر عفونتی که می تواند باعث خارش مقعد شود جلوگیری کند.

وقتی که معده شما خالی باشد، 2 تا 3 حبه سیر مصرف کنید و این کار را به مدت یک هفته ادامه دهید.
دو حبه سیر خرد شده را در ½ فنجان شیر جوش آورده و مصرف کنید، زمانی که معده شما خالی است و این کار را به مدت یک هفته ادامه دهید. سیر همچنین درمان خانگی طبیعی برای هموروئید است.

3. ماست

ماست از داروهای طبیعی خانگی اما موثر برای خارش مقعد، است. ماست پروبیوتیک دارای باکتری فعال زنده است که می تواند برای جلوگیری و کنترل خارش مقعد مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر این، به یاد داشته باشید که برای درمان موثر باید تنها از نوع غیر شیرین شده اش استفاده شود.

ماست را  بر روی قسمت  که می خارد، استعمال نمایید. آن را برای 20 تا 30 دقیقه یا یک شب رها کنید پس از آن، با استفاده از آب گرم تمیز کرده و به طور کامل خشک کنید. به صورت روزانه 2 تا 3 فنجان ماست مصرف کنید. ماست برای افراد مبتلا به یبوست نیز مناسب است.

منبع : 7گنج

درمان شقاق مقعدی با عسل در طب سنتی

شقاق مقعد یا فیشر یکی از انواع شایع بیماری های ناحیه مقعدی است. این بیماری در اثر اعمال فشار وارده بر عضله اسفنکتر مقعدی در اثر عوامل مختلف ایجاد می شود. فشار وارده بر عضله موجب بروز زخم عمیق در دیواره مخاطی کانال مقعد می گردد که گاه به حالت مزمن در آمده و عمق آن تا عضله اسفنکتر نیز امتداد دارد.

از علائم این زخم مقعد می توانیم به درد، خونریزی، التهاب و تورم مقعد و نیز بروز زخم طولی اشاره کنیم. درمان این بیماری بستگی به مرحله ی عارضه داشته و اغلب با درمان خانگی شقاق برطرف می شوند. اما در صورتی مزمن شدن لزوم استفاده از درمان های تهاجمی شدت می یابد. از راهکارهای پیشنهادی و موثر برای درمان خانگی می توانیم به درمان شقاق مقعدی با عسل اشاره کنیم که در ادامه به تشریح بیشتر آن می پردازیم:

درمان شقاق با عسل

درمان شقاق با عسل

درمان زخم شقاق و نیز برطرف کردن التهاب و عفونت احتمالی بخشی از فرآیند درمان این عارضه است. از آنجایی که شقاق در موضع ای حساس واقع شده است، خطر عفونت و التهاب در آن بسیار بالا است.

عسل ماده ای طبیعی و ضد التهاب است که می تواند در برطرف کردن علائم بیماری مانند عفونت، خارش و سوزش مقعد موثر باشد. مخلوط عسل و روغن زیتون موجب روان شدن روده شده و دفع مدفوع را ساده تر می نماید؛ در نتیجه در درمان این بیماری موثر است.

طریقه مصرف عسل برای درمان شقاق

عسل برای درمان شقاق

عسل را می توان هم به صورت موضعی و هم از طریق خوراکی برای درمان این بیماری مورد استفاده قرار داد. سه روش پرکاربرد و ساده برای درمان به این شرح است:

روش اول : 

مواد مورد نیاز برای درمان شقاق مقعدی با عسل عبارتند از :

  • موم عسل
  • روغن زیتون

برای این منظور باید ابتلا موم عسل را به حالت مایع در آورید. برای آب کردن موم تنها کافی است برای چند دقیقه آن را در مجاورت حرارت غیر مستقیم و یا در ماکروویو قرار دهید. سپس آن را با مقدار مساوی روغن زیتون مخلوط نموده و پس از خنک شدن بر روی زخم شقاق مالش دهید. این روش درمان را می توانید 3 الی 4 مرتبه در روز تکرار کنید. میزان تاثیر این درمان در همه افراد یکسان نیست.

روش دوم:

روش دیگر درمان شقاق با عسل مصرف آن به صورت خوراکی است. که برای این منظور می توانید یک قاشق عسل را در آب جوش حل نموده و میل کنید. این ترکیب را باید حداقل یک مرتبه در روز مصرف نمود.

روش سوم:

در این روش می توانید یک قاشق عسل را در مخلوطی از سرکه سیب و آب حل نموده و روزی یک مرتبه از آن میل کنید.