بررسی بیماری‌های شقاق، فیستول، بواسیر، کیست مویی و زگیل تناسلی

بررسی بیماری‌های شقاق، فیستول، بواسیر، کیست مویی و زگیل تناسلی

بررسی بیماری‌های شقاق، فیستول، بواسیر، کیست مویی و زگیل تناسلی

بررسی بیماری‌های شقاق، فیستول، بواسیر، کیست مویی و زگیل تناسلی

سوالات متداول بواسیر


خونریزی مقعدی علامت هموروئید است؟

خونریزی مقعدی یا مشاهده خون در مدفو‌ع همیشه هم نشانه ای از هموروئید نیست. بلکه می تواند ناشی از بیماری های متعددی باشد، که نیاز به بررسی های بیشتری دارد.

عمل لیزر بواسیر با بی حسی انجام میشود یا بیهوشی؟

با بی حسی موضعی انجام میشود.

بعد از لیزر نیاز به بستری شدن هست؟

خیر شما از فردای روز عمل لیزر می توانید به امور روزمره خود برسید.

هزینه لیزر چقدر است؟ و آیا بیمه این هزینه را بر می گرداند؟

برای اینکه هزینه درمان بواسیر با لیزر را تعیین کنیم. باید حضورا به کلینیک ما مراجعه کنید تا بعد از معاینه و بررسی وضعیت بیمار میزان دقیق هزینه ها مشخص شود. در ضمن بیمه ها هزینه درمان های سرپایی مثل لیزر را پرداخت نمی کنند.

ساعت کار و شماره تماس کلینیک ؟

کلینیک ما همه روزه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۰ شب در خدمت بیماران است. برای پذیرش و نوبت دهی میتوانید با شماره تماس های ۰۲۱۸۶۰۸۴۹۷۳ و ۰۹۱۹۹۵۳۶۸۰۸ در ارتباط باشید.

قبل و بعد از عمل چه کارهایی انجام دهیم؟

قبل از عمل نیاز به آزمایش خاصی نیست. اما حداقل سه روز قبل، مصرف داروهای آسپرین را متوقف کنید. بعد از عمل مصرف داروهای آنتی بیوتیک و نشستن در آب گرم می تواند به تسریع روند بهبودی کمک کند.

رژیم غذایی بیمار قبل و بعد از عمل چگونه باشد؟

قبل از انجام جراحی نیازی به رژیم غذایی خاصی نیست. اما بعد از عمل باید از غذاهای سرشار از فیبر و مایعات فراوان استفاده کنید.

آیا پزشک خانم هم در مجموعه شما حضور دارند؟

مجموعه پزشکی ما را آقایان تشکیل میدهند، اما به جهت آسایش خاطر بیماران دستیاران ما خانم هستند که آماده سازی بیمار قبل از عمل را بر عهده دارند.

آیا احتمال بازگشت بواسیر بعد از لیزر وجود دارد؟

درمان بواسیر با لیزر قطعی ترین روش درمان این بیماری است، زیرا که به طور کامل زائده هموروئید را از بین می برد. اما اگر بیمار بعد از درمان نکات پیشگیری کننده مثل رژیم غذایی صحیح، فعالیت بدنی و … رعایت نکند، ممکن است مجدداً به بواسیر دچار شود.

آیا درمان هموروئید با لیزر عوارضی به دنبال دارد؟

سال های متمادی است که پزشکان از لیزر برای درمان این بیماری استفاده می کنند. اما تاکنون، بر خلاف روشهای جراحی هموروئید، عوارضی از این درمان گزارش نشده است.


منبع: https://darmanlaser.com/

زگیل کف پا و پاشنه، درمان با لیزر، فریز کردن

زگیل پا که بیشتر در کودکان، نوجوانان و افراد مسن دیده می شود، زائده های کوچکی هستند که در صورت آلوده شدن پوست به نوعی از ویروس اچ پی وی به وجود می آیند. این زگیل ها می توانند در هر قسمتی از پا رشد کنند. اما به طور معمول در کف پا، بین انگشتان یا پاشنه پا ظاهر می شوند.

برای درمان زگیل پا از روش های مختلفی از جمله دارو و پماد، لیزر درمانی، کرایو کمک گرفته می شود که در ادامه به بررسی هر یک از این روش ها می پر دازیم.

انواع زگیل پا

به طور کلی می توان گفت سه قسمت از پا وجود دارد که این زائده های پوستی به طور شایع در آنها رشد می کنند:

کف پا

به دلیل فشار وارد شده و سطح تماس بیشتر کف پا نسبت به سایر نقاط پا، امکان رویش زائده های گوشتی در این قسمت بیشتر است که به صورت خوشه ای یا تکی رشد می کنند. در برخی افراد به دلیل قوس زیاد کف پا، زگیل ها فضای بیشتری برای رشد دارند.

زگیل پاشنه پا

یکی از مکان های رایج که زگیل های پا در آنجا رشد می کنند، پاشنه پا می باشد. در این قسمت فشار وارد شده از زمین به بدن بیشتر از سایر نقاط پا حس می شود. به همین دلیل زائده ها تمایل زیادی برای تکثیر دارند.

زگیل انگشتان پا

بین انگشتان پا همیشه رطوبت و گرما بیشتر از دیگر قسمت های پا می باشد. خصوصا در کفش، پیاده روی های طولانی مدت و حتی استفاده کفش بدون جوراب یا عدم رعایت بهداشت پا، بهترین مکان برای رشد ویروس بین انگشتان می باشد.

عکس زگیل بین انگشتان پا

علت زگیل کف پا چیست؟

زگیل کف پا در اثر تماس مستقیم با ویروس پاپیلومای انسانی یا همان ویروس اچ پی وی (HPV) ایجاد می شود. این ویروس همان عاملی است که باعث ایجاد زگیل در مناطق دیگر بدن از جمله زگیل تناسلی می شود. زیرا ویروس اچ پی وی دارای بیش از 120 نوع مختلف است. این ویروس به طور کلی از طریق بریدگی ها و خراش های کوچک پا به پوست حمله می کند. همچنین محیط های گرم و مرطوب مانند حمام و سونا های بخار بستر مناسبی برای رشد ویروس اچ پی وی هستند.

روش های انتقال زگیل پا

همانطور که پیشتر ذکر شد، مساعد ترین شرایط برای انتقال ویروس زگیل، محیط های مرطوب و خیس می باشد. در نتیجه احتمال انتقال زگیل پا در محیط های آبی مانند استخر ها، سونا های خشک و بخار بسیار زیاد است. 

علائم

بیشتر زگیل ها حتی اگر دردناک باشند هم بی خطر هستند. آنها اغلب با میخچه یا پینه اشتباه گرفته می شوند. بنابراین لازم است تمامی علائم آنها را بشناسید تا با هم به اشتباه نگیرید.

زگیل های کف پا به شکل سخت و صاف هستند. زگیل ها که روی پا یا بین انگشتان ظاهر می شوند، اغلب ظاهری برجسته و کاملا گوشتی دارند. زگیل کف پا اغلب به رنگ خاکستری یا قهوه ای است (اما در مواردی رنگ آن ممکن است متفاوت باشد). دور آنها اغلب با چند نقطه سیاه پوشیده می شود. لازم است بدانید که زگیل ها در برابر درمان بسیار مقاوم بوده و تمایل به عود مجدد دارند.

هنگامی که زگیل کف پا در نواحی تحمل کننده وزن بدن (مانند پاشنه پا) ایجاد می شود ، می تواند منبع ایجاد درد شدید و ناراحتی فرد باشد. البته درد هنگامی احساس می شود که فشار مستقیماً بر روی زگیل وارد شود.

علائم دیگر نیز شامل موارد زیر می شوند:

  • خارش زائده و اطراف آن
  • قرمز و ملتهب شدن
  • احساس سوزش 
  • خونریزی و زخم (در صورت خراشیده شدن یا برخورد به اجسام)

چگونه از ابتلا به زگیل پا جلوگیری کنیم؟

با انجام کارهای زیر می توانید امکان انتقال را به حداقل رسانده و پیشگیری کنید:

  • از پابرهنه راه رفتن در محیط های غیر از خانه خودداری کنید
  • روزانه کفش و جوراب خود را عوض کنید
  • پا های خود را تمیز و خشک نگه دارید
  • پای کودکان خود را چند وقت یک بار بررسی کنید
  • زائده زگیل را روی بدن خود را افراد دیگر لمس نکنید زیرا موجب انتقال می شود
  • به عنوان بخشی از معاینه سالانه سلامت ، به پزشک مراجعه کنید

درمان قطعی و فوری

طبق گزارش سایت پزشکی webmd زگیل کف پا و زگیل کف دست طی مدتی نسبتاً طولانی بدون درمان از بین می روند. ولی افراد معمولا از وجود آنها احساس خجالت دارند یا حتی در اکثر موارد در انجام کارهای روزمره خود به مشکل میخورند. در نتیجه اگر آنها شما را آزار می دهند ، می توانید به روش های مختلفی زگیل های پوستی روی پا یا کف آن را در کمتر از یک ساعت درمان کنید.

لیزر زگیل پا

روش درمانی نوین لیزر همواره انتخاب برتر 90 درصد بیماران و همچنین پزشکان می باشد. زیرا در کوتاه ترین زمان، قطعی ترین جواب مطلوب را به بیمار می دهد. از آنجا که جراحی خطر زخم شدن قسمتی از پوست را به همراه دارد ، این روش معمولاً برای درمان زگیل کف پا و قسمت های دیگر آن استفاده نمی شود. مگر اینکه سایر درمان ها با شکست مواجه شوند. لیزر درمانی یا همان درمان لیزر، رگهای خونی بسته شده را می سوزاند. در نهایت بافت آلوده از بین برده و زائده زگیل کاملا از بین می رود.

ادامه مطلب