بررسی بیماری‌های شقاق، فیستول، بواسیر، کیست مویی و زگیل تناسلی

بررسی بیماری‌های شقاق، فیستول، بواسیر، کیست مویی و زگیل تناسلی

بررسی بیماری‌های شقاق، فیستول، بواسیر، کیست مویی و زگیل تناسلی

بررسی بیماری‌های شقاق، فیستول، بواسیر، کیست مویی و زگیل تناسلی

درباره سرطان استخوان چه می دانید؟

سرطان استخوان، تومور بدخیم استخوانی است که این بافت سالم را از بین می برد. سرطان استخوان به سرطان اولیه و ثانویه استخوان تقسیم می شود: سرطان استخوان اولیه در سلول های استخوان ایجاد می شود و سرطان استخوان ثانویه در نواحی دیگر شروع می شود و در نهایت به استخوان ها گسترش می یابد. در این مقاله، ما در مورد میزان بقا، انواع، علل، علائم و درمان برای سرطان استخوان بحث خواهیم کرد.


حقایقی در مورد سرطان استخوان

تومورهای خوش خیم شایع تر از تومورهای بدخیم استخوان هستند.

انواع مختلفی از سرطان استخوان وجود دارد.

علائم اولیه ممکن است شامل درد در ناحیه آسیب دیده باشد.

طیف وسیعی از آزمایش های تشخیصی می تواند به تشخیص سرطان استخوان کمک کنند.

برای درمان سرطان استخوان می توان از رادیوتراپی، شیمی درمانی و جراحی استفاده نمود.

سرطان استخوان

سرطان استخوان می تواند هر استخوانی از بدن را درگیر نماید، اما اغلب بر استخوان لگن یا استخوان های بلندتر مانند استخوان های دستها و پاها تاثیر می گذارد. وقوع این سرطان نادر است، و کمتر از 1 درصد از کل سرطانها را تشکیل میدهد. در واقع، تومورهای غدد سرطانی استخوان بسیار شایعتر از موارد سرطانی آن هستند. اصطلاح “سرطان استخوان” شامل سرطان هایی که در نواحی دیگری از بدن ایجاد شده و به استخوان گسترش می یابند، نیست. به طور مثال ممکن است، سرطان سینه به استخوان متاستاز شده باشد. در واقع سرطان ها از نقطه ای که شروع شده اند، نام گذاری می شوند.


انواع سرطان استخوان

انواع سرطان استخوان


سرطان استخوان بر اساس نوع سلولی که سرطان از آن آغاز شده است، به انواع زیر تقسیم می شود :


استئوسارکوم : شایع ترین شکل سرطان استخوان است. در این مورد تومور، از سلول های سرطانی استخوان تولید می شوند. این نوع از سرطان استخوان اغلب در کودکان و جوانان، و در استخوان های پا یا بازو ایجاد می شود. در موارد نادر، استئوسارکوم ها می توانند خارج از استخوان ها (استئوسارکوم های تک سلولی) ایجاد شوند.

کندروسارکوم : دومین نوع شایع سرطان استخوان است. در این مورد تومور، در غضروف ها تولید می شود. کندروسارکوم معمولا در لگن، پاها یا دست ها و در بزرگسالان سالمند و مسن رخ می دهد.

سارکوم یوئینگ : تومورهای سارکوم یوئینگ اغلب در لگن، پاها یا بازوهای کودکان و نوجوانان ایجاد می شود.

علائم سرطان استخوان

علائم سرطان استخوان

علائم و نشانه های سرطان استخوان عبارتند از:

درد استخوان ها

تورم و حساسیت در نزدیکی منطقه آسیب دیده

تضعیف استخوان ، که منجر به شکستگی شده است.

خستگی

کاهش وزن ناخواسته

چه زمانی به دکتر مراجعه کنیم ؟

اگر دچار درد استخوان با این علائم هستید، لازم است با پزشک مشورت نمایید :


دردی که شروع شده و ناگهان از بین می رود.

دردی که در شب ها افزایش می یابد.

دردی که با مصرف قرص های مسکن کاهش نمی یابد.

علت سرطان استخوان

علت بیشتر سرطان های استخوان ناشناخته است. تعداد کمی از سرطان های استخوانی به عوامل ارثی مرتبط شده اند، همچنین برخی دیگر با تابش مواد رادیواکتیو در ارتباط است.


مراحل سرطان استخوان، از مرحله 0 تا 4 متغیر است، پایین ترین مرحله نشان می دهد که تومور کوچکتر و کمتر تهاجمی است.


عوامل خطر

علت ایجاد سرطان استخوان روشن نیست، اما پزشکان فاکتورهای خاصی را با افزایش خطر ابتلا به این بیماری در ارتباط می دانند، از جمله این عوامل می توانیم به این موارد اشاره کنیم:


سندرم های ژنتیکی به ارث رسیده : برخی از سندرم های ژنتیکی نادر از طریق خانواده به ارث میرسند، و خطر ابتلا به سرطان استخوان را افزایش می دهند، از جمله سندرم Li-Fraumeni (سندرم لی-فرامنی) و رتینوبلاستوما ارثی.

بیماری پاژه استخوان : بیماری پاژه در استخوانها اغلب در افراد مسن اتفاق میافتد و ممکن است خطر ابتلا به سرطان استخوان در آینده افزایش یابد.

پرتو درمانی برای سرطان : قرار گرفتن در معرض دوزهای بالایی از تابش برای درمان سرطان، می تواند خطر ابتلا به سرطان استخوان را افزایش دهد.

تشخیص

آزمایش های تصویربرداری می تواند به تعیین محل، اندازه تومورهای استخوانی و اینکه آیا تومورها به سایر قسمت های بدن گسترش یافته اند یا خیر؟ کمک کند. انواع آزمایشات تصویربرداری که بسته به علائم و نشانه های فردی توصیه می شوند، عبارتند از :تشخیص سرطان استخوان


اسکن استخوان

توموگرافی کامپیوتری (CT)

تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI)

توموگرافی انتشار پوزیترون (PET)

اشعه ایکس

بیوپسی با سوزن یا جراحی

ممکن است پزشک دریافت نمونه از بافت (بیوپسی) تومور را برای آزمایشات بیشتر توصیه کند. این تست می تواند به پزشک در تشخیص بافت سرطانی و نوع سرطان کمک نماید. همچنین می تواند نشان دهد که آیا سلول های تومور به سرعت و یا به کندی رشد می کنند. انواع روش های بیوپسی مورد استفاده برای تشخیص سرطان استخوان عبارتند از:


وارد کردن سوزن از طریق پوست به تومور : در طی بیوپسی با سوزن، پزشک یک سوزن نازک را از طریق پوست وارد استخوان کرده و آن را به سمت تومور هدایت می کند. از این طریق بافتی کوچکی از تومور را دریافت خواهد نمود.

جراحی برای دریافت نمونه بافت : در طی بیوپسی با جراحی، پزشک با برش پوست،تمام تومور یا بخشی از آن را برای آزمایش خارج می کند.

تعیین نوع بیوپسی مورد نیاز و جزئیات نحوه انجام آن مستلزم برنامه ریزی دقیق توسط تیم پزشکی می باشد. پزشکان باید بیوپسی را به نحوی انجام دهند که با عمل جراحی که ممکن است در آینده برای حذف سرطان استخوان انجام پذیرد، تداخلی نداشته باشد.


مراحل سرطان استخوان

بعد تشخیص سرطان استخوان در فرد نیاز به تعیین مرحله سرطان است، زیرا که برای تعیین گزینه درمانی نیاز به تشخیص مرحله سرطان است. این مراحل عبارتند از :


اندازه تومور

سرعت رشد سرطان 

تعداد استخوان هایی که تحت تاثیر قرار گرفته اند مانند مهره های مجاور در ستون فقرات

میزان گسترش سرطان به سایر قسمتهای بدن

مراحل سرطان استخوان، از مرحله 0 تا 4 متغیر است، پایین ترین مرحله نشان می دهد که تومور کوچکتر و کمتر تهاجمی است. ولی آخرین مرحله سرطان بیانگر این است که تومور به سایر قسمت های بدن گسترش یافته است.


درمان سرطان استخوان

انتخاب نوع درمان برای این سرطان بستگی به عوامل متعددی دارد، از جمله:


نوع سرطان استخوان

ناحیه ای از بدن که این سرطان در آن ایجاد شده است.

میزان تهاجم بیماری

میزان گسترش بیماری به سایر نواحی

سه روش برای درمان سرطان استخوان وجود دارد. که در ادامه به تشریح آنها می پردازیم :


پرتو درمانی یا رادیوتراپی

پرتو درمانی برای سرطان استخوان


رادیوتراپی، دستگاهی است که معمولاً برای درمان سرطان استخوان و دیگر انواع سرطان ها استفاده می شود. این روش شامل استفاده از اشعه هایی با انرژی بالا یا ذرات برای از بین بردن سلول های سرطانی است. همچنین رادیوتراپی با آسیب رساندن به DNA در داخل سلول های تومور، از باز تولید آنها جلوگیری می کند. رادیوتراپی می تواند در موارد زیر مورد استفاده قرار گیرد:


درمان کامل تومور

تسکین درد در سرطان های پیشرفته تر.

کوچک کردن تومور در مراحل قبل از جراحی سرطان استخوان

از بین بردن سلول های سرطانی بعد از عمل جراحی

درمان ترکیبی رادیوتراپی همراه با نوع دیگری از درمان ها موثر تر است. به طور مثال ممکن است شیمی درمانی یا رادیوتراپی همراه با هم انجام شوند.


در طول پرتو درمانی، بیمار بر روی یک میز دراز می کشد و یک ماشین مخصوص در اطراف او حرکت می کند تا پرتوهای پر انرژی را در نقاط دقیقی از بدن او بتاباند.


عمل جراحی

هدف از جراحی حذف تومور و بعضی از بافت های استخوانی است که تومور را احاطه کرده است. در اغلب موارد، این درمان شامل تکنیک های خاصی برای حذف تومور در یک قطعه واحد، همراه با بخش کوچکی از بافت سالم است که آن را احاطه کرده است. زیرا ممکن است مجدداً سرطان رشد کند و در نهایت گسترش یابد. ممکن است جراح برای جایگزینی استخوان های از دست رفته برخی از استخوان ها را از قسمت دیگری از بدن پیوند بزند و یا از استخوان مصنوعی استفاده نماید. حتی در برخی موارد، ممکن است قطع عضو ضروری باشد.


 

شیمی درمانی برای سرطان استخوان


شیمی درمانی شامل استفاده از مواد شیمیایی و یا داروهای ضد سرطان قوی برای درمان بیماری است. به طور خاص، این روش به تخریب سلول های سرطانی اشاره دارد. داروهای شیمی درمانی از طریق ورید ها وارد بدن می شود. شیمی درمانی معمولا برای کندروسارکوم موثر نیست، اما بخش مهمی از درمان استئوسارکوم و سارکوم یوئینگ است. شیمی درمانی با پنج هدف زیر انجام می پذیرد :


بهبودی کامل بیماری: در برخی موارد، شیمی درمانی می تواند به تنهایی به طور کامل سرطان را درمان نماید.

درمان ترکیبی : شیمی درمانی می تواند همراه با درمان های دیگر مانند پرتو درمانی یا جراحی به دریافت نتایج بهتر کمک نماید.

تأخیر یا جلوگیری از عود مجدد: بعد از عمل جراحی و برداشت تومور از شیمی درمانی برای جلوگیری از بازگشت سرطان استفاده می شود.

کاهش سرعت پیشرفت سرطان: شیمی درمانی می تواند پیشرفت سرطان را کند نماید.

کاهش علائم : شیمی درمانی ممکن است به کاهش علائم بیماری کمک کند. ولی این مورد برای بیماران مبتلا به سرطان های پیشرفته کاربرد دارد.

https://penzu.com/public/d760cdbf

هزینه عمل جراحی هموروئید و درمان بواسیر با لیزر چقدر است؟

هزینه درمان بواسیر با لیزر یکی از مهمترین موضوعاتی است که در بحث انتخاب نوع درمان ذهن بیماران را به خود مشغول می سازد. اما به نظر شما می بایست تنها هزینه ای که بابت درمان پرداخت میکنید، را مورد توجه قرار داد؟ آیا می دانید در انتخاب نوع درمان هموروئید به جز هزینه آن چه فاکتورهای دیگری را باید مد نظر قرار داد؟ اگر قصد دارید، به زودی هموروئید خود را درمان کنید، با ما همراه شوید تا شما را با هر آنچه که باید در مورد هزینه جراحی بواسیر با لیزر بدانید، آشنا کنیم.

 هزینه لیزر بواسیر
قبل از اینکه بگوییم هزینه این درمان چقدر است؟ بهتر است یک تعریف ساده از این بیماری ارائه دهیم، بواسیر به گشاد شدن سیاهرگ در اثر اعمال فشار بیشتر از اندازه به آن گفته میشود. در اثر این بیماری سیاهرگ ها در داخل کانال مقعد و یا خارج از آن متورم میشوند. لیزر از روشهای نوین درمان این بیماری است که چند دهه ای از ورود آن به ایران می گذرد.

در واقع پزشک با استفاده از لیزر بافتی که متورم شده است را برش داده و از مقعد خارج می کند. این درمان بدون درد، بدون ایجاد خونریزی است و نه تنها سرپایی انجام شده بلکه بیمار خیلی سریع به نتیجه دلخواه و قطعی خود می رسد.

بیشتر بخوانید : درمان بواسیر (هموروئید) با لیزر سرپایی، بدون عمل جراحی و قطعی

شاید در نگاه اول با خود تصور کنید. این همه مزیت هزینه های سنگینی را به شما تحمیل می کند. اما این تصور کاملاً غلط است. فاکتورهای مختلفی در تعیین هزینه جراحی بواسیر با لیزر اثر گذار هستند. از جمله :

نوع بواسیر
میزان پیشرفت بیماری
شهری که جراحی در آن انجام میشود.
دستمزد جراح
نوع لیزر
بنابراین برای اینکه بگوییم دقیقا هزینه جراحی لیزری برای هر فرد چه مقدار است، باید اول بیمار تحت معاینه قرار بگیرید. این معاینه اولیه در کلینیک ما به صورت رایگان انجام میشود.

تماس بگیرید!
جهت اطلاع از هزینه های لیزر بواسیر در کلینیک عابدیان تماس بگیرید.
2186084961
آیا بیمه ها هزینه لیزر بواسیر را تقبل می کنند؟
خیر، بیمه ها هزینه عمل هموروئید با لیزر را به دلیل سرپایی بودن بر عهده نمی گیرند. اما برخی از بیمه های تکمیلی این هزینه را تقبل می کنند. نگران نباشید! با وجود اینکه بیمه هزینه ای به شما پرداخت نمی کند اما باز هم با درمان لیزری در زمان و هزینه خود صرفه جویی کرده اید. اما چرا؟

اولاً! در نظر داشته باشید که اگر لیزر را در کلینیک ما انجام دهید، نیازی به صرف زمان برای دریافت نوبت را ندارید و در همان روز ویزیت میشوید و حتی اگر از شهری دیگر مراجعه کرده باشید، می توانید در همان روز تحت درمان نیز قرار گیرید.

لیزر به کمتر از یک ساعت زمان نیاز دارد و پس از انجام آن نیز بیمار مرخص شده و می تواند به محل کار بازگردد، بنابراین هزینه های مربوط به بستری در بیمارستان، طی کردن دوره نقاهت در منزل، کشیدن بخیه و تعویض پانسمان نیز حذف میشود.

دیگر علت به صرفه بودن این درمان، قطعی بودن آن است. سایر درمان ها شاید در ظاهر به صرف هزینه کمتری نیاز داشته باشند، اما اگر بیماری عود کند، می بایست تمام این هزینه را مجدداً پرداخت کنید و این یعنی چند برابر شدن هزینه ها. در صورتی که بیماری را با روش لیزر رفع کنید. با یکبار درمان برای همیشه از شر این عارضه خلاص می شوید.

هزینه عمل بواسیر
هزینه عمل بواسیر
عمل بواسیر (هموروئیدکتومی) به عمل جراحی برداشت این زائده گفته میشود. هزینه عمل هموروئید در بیمارستان به نسبت بیشتر از لیزر است. زیرا عمل جراحی و دردسرهای مربوط به آن هزینه های بیشتری را می طلبد.

جراحی درد بیشتر و خونریزی شدیدی را به بیمار تحمیل میکند، که به واسطه آن بیمار مجبور به مصرف مورفین ها قوی و تزریق خون می شود. این یعنی سلامت بیمار به خطر می افتد.

از طرفی دیگر عمل جراحی به یک سری پیش نیاز مثل آزمایشات های مختلف، تست حساسیت بیهوشی و … را می طلبد. بیمار می بایست حداقل یک روز قبل و تا دو روز بعد از جراحی در بیمارستان بستری و تحت کنترل باشد. همچنین بعد از عمل به استراحت دو هفته در منزل نیاز دارد. به علاوه اگر عوارض جراحی مثل عفونت یا بی اختیاری ایجاد شود. تا مدتی باید بابت رفع آنها به دردسر بیفتد. همه این موارد یعنی صرف زمان و هزینه ای بیشتر. تعیین دقیق هزینه عمل بواسیر نیز غیر ممکن است، زیرا بسته به عوامل مختلفی تعیین میشود.

نتیجه گیری
انتخاب روش درمان کاملاً وابسته به نظر بیمار نیست. اما معمولاً پزشک بیمار را با روشهای درمانی و مزیت و معایب هر یک آشنا کرده و با توجه به بودجه و وضعیت بیماری بهترین روش مناسب بیماران انتخاب میشود. اگر بیماری وارد مراحل پیشرفته شده (بواسیر درجه 3 و 4) انجام روشهای تهاجمی تر نظیر جراحی و لیزر الزامی است. اما ما به شما توصیه می کنیم، هنگام انتخاب روش درمان فاکتور های زیر را مد نظر قرار دهید.

نتیجه درمان : برای این منظور بعد از مطالعه مطالب مختلف، حتما با پزشک و بیمارانی که تجربه چنین عملی را داشته اند، مشورت کنید.
هزینه جراحی بواسیر با لیزر یا جراحی سنتی : مسلماً و با توجه به وضعیت فعلی اقتصاد کشور یکی از مهمترین مسائل بودجه درمان است. پس سعی کنید با انتخاب صحیح کمترین هزینه را پرداخت کنید.
عوارض : توجه به عوارض پس از درمان، از مهمترین فاکتورها در انتخاب محسوب میشود. چون مسلماً نمی خواهید با رها شدن از یک بیماری، درگیر عارضه ای احتمالاً شدیدتر از قبلی شوید. مهمترین عارضه ای که در اثر بی دقت در درمان هموروئید ایجاد میشود، بی اختیاری در کنترل گاز روده و مدفوع و عفونت است.
مدت زمان بهبودی : هر مقدار دوره نقاهت شما بیشتر طول بکشد، نه تنها زمان بلکه هزینه بیشتری را صرف خواهید کرد. پس درمانی را انتخاب کنید که سریع شما را به نتیجه قطعی برساند.