بررسی بیماری‌های شقاق، فیستول، بواسیر، کیست مویی و زگیل تناسلی

بررسی بیماری‌های شقاق، فیستول، بواسیر، کیست مویی و زگیل تناسلی

بررسی بیماری‌های شقاق، فیستول، بواسیر، کیست مویی و زگیل تناسلی

بررسی بیماری‌های شقاق، فیستول، بواسیر، کیست مویی و زگیل تناسلی

چرا پوست صورت شما جوش میزند؟

جوش صورت مشکل بسیار شایعی است که می تواند در هر سنی رخ دهد.  این اختلال به شگل مستقیم با سبک زتدگی  در ارتباط لست. سنین سنین ۱۳ الی ۱۸ سالگی شایع ترین رده سنی برای ایجاد جوش صورت است.

مهمترین علت جوش صورت شامب چربی بیش از حد پوست، بسته شدن دهانه غدد چربی، التهاب ها و عفونت‌های پوستی است.

همچنین مصرف برخی از داروها مانند قرص‌های ضد تشنج، کورتون‌ها و یا حتی مصرف برخی از ویتامین‌ها مانند ویتامین B۱۲  می تواند با عوارضی چون بروز جوش و آکنه همراه باشد.

 در برخی موارد ممکن است آکنه براثر عادات خاصی که فرد در طول روز آن‌ها را انجام می‌دهد، ایجاد شده باشد؛ برای مثال در اکثر مواقع کسانی که  از پوشش‌های خاصی مانند گردنبد‌های طبی برای درمان بیماریشان استفاده می‌کنند ممکن است در کوتاه مدت در ناحیه چانه  به  علت فشار‌های وارده به غدد چربی، آن منطقه دچار جوش و آکنه شوند.

او گفت: گاهی اوقات آکنه براثر استفاده‌ مکرر از لوازم آرایشی و حتی کرم‌های ضد آفتابی که متناسب با جنس پوست  نیستند، بروز می‌کند.

 تغیرات هورمونی می‌توانند تا حد زیادی چربی پوست را افزایش دهند. این  تغییرات  هورمونی باعث افزایش میزان چربی پوست شده و در نهایت تجمع بیش از حد چربی در نواحی مختلف صورت و بدن، باعث بروز جوش و آکنه می‌شود.

او افزود: معمولا پزشک معالج برای درمان جوش‌ها به شدت و گستردگی آنها در سطح پوست توجه می‌کند. در موارد خفیف‌تر از کرم‌ها و پماد‌های موضعی برای درمان و از بین بردن جوش‌ها استفاده می‌شود که می‌توان آنتی بیوتیک،کرم های لایه بردار و  ضدالتهابی برای این دسته از افراد تجویز کرد، اما در موارد شدیدتر پزشک معالج در کنار تجویز کرم های لایه بردار و  ضدالتهابی، استفاده از آنتی بیوتیک‌های خوراکی را برای این دسته از افراد توصیه می‌کند.

 بهتر است برای درمان جوش و آکنه از درمان‌های تخصصی و طبی استفاده کنید. بهترین توصیه این است که مرتبا به  شست و شوی صورت با آب سرد بپردازید.

مصرف آبلیمو، سرکه و ... در درمان جوش‌های صورت به هیچ وجه توصیه نمی‌شود، زیرا استفاده از هرکدام از این موارد می‌تواند به تنهای سبب بروز  و تشدید التهابات پوستی شوند. 

https://www.yjc.ir/