بررسی بیماری‌های شقاق، فیستول، بواسیر، کیست مویی و زگیل تناسلی

بررسی بیماری‌های شقاق، فیستول، بواسیر، کیست مویی و زگیل تناسلی

بررسی بیماری‌های شقاق، فیستول، بواسیر، کیست مویی و زگیل تناسلی

بررسی بیماری‌های شقاق، فیستول، بواسیر، کیست مویی و زگیل تناسلی

3 روش برای درمان خارش مقعد

 سرکه سیب

اولین مورد موثر در داروهای خانگی خارش مقعد، سرکه سیب سرخ است. این دارو با عملکرد ضد باکتریایی می تواند در برابر عفونت های قارچی مؤثر باشد، شما می توانید سرکه سیب را برای پیشگیری و کنترل عفونت هایی که موجب خارش شده اند، موثر باشد. در حدود دو قاشق چای خوری سرکه طبیعی را در یک فنجان آب ریخته و آن را دو بار در روز بنوشید.

برای کاهش خارش مقعد، 1 فنجان سرکه را در وان حمام گرم بریزید، برای 15 تا 20 دقیقه در آب بنشینید و روزانه آن را تکرار کنید. انجام این مراحل را تا زمانی ادامه دهید که احساس خارش کمتر شود. سرکه سیب به دلیل توانایی فوق العاده آن در مبارزه با قارچ و باکتری، یک درمان بسیار محبوب است.

2. سیر

سیر اثری ملایم دارد اما در داروهای خانگی مفید برای خارش مقعد ذکر شده است. سیر می تواند کرم ها را در روده و با عملکرد ضد باکتری، ضد عفونی کننده و ضد قارچی اش از بین ببرد. همچنین قادر است تقریبا از هر عفونتی که می تواند باعث خارش مقعد شود جلوگیری کند.

وقتی که معده شما خالی باشد، 2 تا 3 حبه سیر مصرف کنید و این کار را به مدت یک هفته ادامه دهید.
دو حبه سیر خرد شده را در ½ فنجان شیر جوش آورده و مصرف کنید، زمانی که معده شما خالی است و این کار را به مدت یک هفته ادامه دهید. سیر همچنین درمان خانگی طبیعی برای هموروئید است.

3. ماست

ماست از داروهای طبیعی خانگی اما موثر برای خارش مقعد، است. ماست پروبیوتیک دارای باکتری فعال زنده است که می تواند برای جلوگیری و کنترل خارش مقعد مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر این، به یاد داشته باشید که برای درمان موثر باید تنها از نوع غیر شیرین شده اش استفاده شود.

ماست را  بر روی قسمت  که می خارد، استعمال نمایید. آن را برای 20 تا 30 دقیقه یا یک شب رها کنید پس از آن، با استفاده از آب گرم تمیز کرده و به طور کامل خشک کنید. به صورت روزانه 2 تا 3 فنجان ماست مصرف کنید. ماست برای افراد مبتلا به یبوست نیز مناسب است.

منبع : 7گنج

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.