بررسی بیماری‌های شقاق، فیستول، بواسیر، کیست مویی و زگیل تناسلی

بررسی بیماری‌های شقاق، فیستول، بواسیر، کیست مویی و زگیل تناسلی

بررسی بیماری‌های شقاق، فیستول، بواسیر، کیست مویی و زگیل تناسلی

بررسی بیماری‌های شقاق، فیستول، بواسیر، کیست مویی و زگیل تناسلی

آیا می دانید برای درمان قارچ ناخن چه باید کرد؟

یکی از بیماری‌های شایعی که می توانند بر هر بخشی از بدن تاثیر بگذارند عفونت های قارچی هستند. معمولاً قارچها در بدن و در کنار باکتریهای مختلف وجود دارند. زمانیکه یک قارچ شروع به رشد و تکثیر کرد، فرد به عفونت مبتلا می شود. اونیکومایکوزیس، عفونت قارچی است که ناخن‌های دستها و پاها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. عفونتهای قارچی به طور معمول با گذشت زمان ایجاد می شوند، در نتیجه هر تغییری در شکل ظاهری ناخن باید جدی گرفته شود.
به رشد قارچ بر روی ناخن، قارچ ناخن یا اونیکومایکوزیس گفته می‌شود. قارچ ناخن بیماری شایعی میباشد که با ایجاد یک لکه سفید یا زرد رنگ در زیر ناخن دست یا پا شروع می شود. هرچه عفونت قارچی عمیق تر شود، تغییر رنگ، ضخامت و شکنندگی ناخن نیز افزایش پیدا می‌کند. عفونت میتواند چندین ناخن را تحت تأثیر قرار دهد. اگر وضعیت شدید و آزار دهنده نباشد، نیازی به درمان نخواهد بود. ولی اگر قارچ ناخن دردناک باشد و یا ناخنها ضخیم شده اند، باید از مراقبت های دارویی کمک بگیرید. حتی اگر درمان قارچ ناخن موفقیت آمیز باشد، قارچ ناخن اغلب مجدداً عود می کند.

علت قارچ ناخن

عفونت قارچی ناخن از رشد زیاد قارچ ها در ، زیر یا سطح روی ناخن ایجاد می شود. قارچ ها در محیط های گرم و مرطوب رشد بیشتری دارند، عفونت هایی مانند عفونت پای ورزشکار نیز می تواند عامل عفونت ناخن شوند. همچنین قارچ هایی که بر روی بدن وجود داشته اند، می توانند باعث عفونت ناخن شوند. این بیماری مسری بوده و تماس مستقیم با فرد مبتلا به عفونت قارچی ناخن نیز می تواند، باعث انتقال این عارضه شود.عفونت های قارچی معمولاً بر روی ناخن های پا تأثیر می گذارند، زیرا انگشتان پا معمولاً در کفش قرار می گیرد، و محیطی گرم و مرطوب را برای قارچ ها فراهم می کند.

اگر برای انجام مانیکور یا پدیکور به سالن مراجعه می کنید، از ضدعفونی شدن ابزار آنها اطمینان حاصل نمایید. زیرا ممکن است عفونت از ابزار هایی مانند سوهان از فرد به فرد دیگر منتقل شود.

منبع: بیچشک

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.