بررسی بیماری‌های شقاق، فیستول، بواسیر، کیست مویی و زگیل تناسلی

بررسی بیماری‌های شقاق، فیستول، بواسیر، کیست مویی و زگیل تناسلی

بررسی بیماری‌های شقاق، فیستول، بواسیر، کیست مویی و زگیل تناسلی

بررسی بیماری‌های شقاق، فیستول، بواسیر، کیست مویی و زگیل تناسلی

نکاتی در مورد دوش گرفتن برای پوست های حساس

دوش گرفتن اغلب باعث خارش پوست، قرمز یا خشکی آن می شود. اما چند ترفند  می تواند آن را به یک تجربه دوست داشتنی تبدیل کند.

  • بستن درب ، نکته ساده اما خوبی است: بسته نگه داشتن در هنگام دوش گرفتن به تولید بخار  بیشتر در حمام کمک می کند. رطوبت را بالا برده و به پوست فرصت می دهد تا رطوبت های اضافی را جذب کند.

  • سریع دوش بگیرید: دوش گرفتن می تواند احساس خوبی باشد ، اما گذراندن زمان زیاد در زیر دوش می تواند بعداً باعث بروز مشکلات پوستی شود. کارولین گو ، دکتر ، استادیار کلینیک پوست و مو در دانشکده پزشکی دیوید گفن در UCLA می گوید: "ماندن بیش از حد طولانی در حمام چربی پوست را از بین می برد." این بدان معنی است که لایه محافظ که رطوبت را در آن نگهداری می شود، از بین رفته است. دوش گرفتن را به کمتر از 10 دقیقه محدود کنید. 

  • از صابون مناسب پوست استفاده کنید : صابون ها دوستان خوبی برای پوست نیستند ، و چربی پوست را از بین می برند. بهتر از صابون بیشتر برای نواحی آلوده پوست مثل زیر بغل و کشاله ران." کمک بگیرید.

  • با آب خنک دوش بگیرید :. آب گرم روغنهای طبیعی پوست شما را از بین می برد. دمای ایده آل برای  دوش گرفتن دمایی است آب نه خیلی گرم و نه خیلی سرد  باشد. 

  • محصولات مناسب را انتخاب کنید. مراقب صابون های سخت و یا مواد شستشوی بدن باشید. موادی که دارای عطر ، رنگ و یا ضد عفونی کننده هستند و یا  مبتنی بر الکل و ضد باکتری هستند، می توانند پوست شما را تحریک کرده و موجب خارش و خشک پوست شود. در عوض ، به دنبال پاک کننده های ملایم یا ژل های دوش با روغن یا چربی های اضافه شده باشید. 

  • اسکراب ها : این محصولات برای کمک به از بین بردن لایه سلولهای مرده پوست استفاده می شوند. محصولاتی که لایه برداری می کنند فقط باعث حساس شدن پوست می شوند.

  • پارچه های  روتختی را نرم انتخاب کنید : بهتر است از پارچه های نرم برای جلوگیری از آسیب به پوست استفاده کنید. تمیز نگهداشتن رختخواب نیز در این موثر است.

  •  به آرامی خشک کنید. : با ملایمت پوست خود را خشک کنید تا رطوبت خود را از دست ندهد.

بعد از دوش گرفتن استفاده از مرطوب کننده های مناسب را فراموش نکنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.