بررسی بیماری‌های شقاق، فیستول، بواسیر، کیست مویی و زگیل تناسلی

بررسی بیماری‌های شقاق، فیستول، بواسیر، کیست مویی و زگیل تناسلی

بررسی بیماری‌های شقاق، فیستول، بواسیر، کیست مویی و زگیل تناسلی

بررسی بیماری‌های شقاق، فیستول، بواسیر، کیست مویی و زگیل تناسلی

چگونه شقاق را سریع ترمیم کنیم؟


برخی از افراد دچار شقاق خفیف می‌شوند که با مراقبت‌های خانگی و تغییر سبک زندگی قابل درمان است. اما شقاق در تعداد زیادی از مبتلایان عود شونده است و به نوع مزمن تبدیل می‌شود و فقط بعد از درمان با جراحی یا لیزر بهبود می‌یابد.

اساساً، اگر شقاق مقعد پس از گذشت بیش از 5-4 هفته با درمان‌های خانگی یا هر دارویی بهبود نیافت، باید با پزشک مشورت کنید تا بهترین درمان را ارائه دهد.

تشخیص شقاق مقعد

ممکن است مجبور شوید فرآیند کاملی را طی کنید که شامل بررسی علت شقاق یا آزمایش‌هایی برای دانستن علل زمینه‌ای در صورت وجود است. معمولا پزشک با یک معاینه مقعدی ساده شقاق را تشخیص می‌دهد اما ممکن است نیاز به بررسی علت زمینه‌ای بیماری هم باشد

تشخیص شقاق

چه مدت طول می‌کشد تا یک شقاق خوب شود؟

برای بهبود سریع شقاق، برخی از افراد جراحی را انتخاب می‌کنند که به آنها کمک می‌کند ظرف چند هفته بهبود یابند. آنها می‌توانند در عرض یک دو تا چهار هفته به روال روزانه خود بازگردند. در حالی که افرادی که داروهای خانگی یا داروهای بدون نسخه را برای شقاق انتخاب می‌کنند، ممکن است ماه‌ها یا سال‌ها درگیر عودهای مکرر این عارضه باشند.

چگونه شقاق مقعدی را درمان کنیم؟

مراحل بهبود شقاق به شدت آن بستگی دارد که از درمان‌های خانگی، داروهای بدون نسخه و پمادها شروع می‌شود و در نهایت اگر نتیجه‌ای حاصل نشود باید سراغ گزینه‌های جراحی و لیزر رفت.

  • بایدها و نبایدها در مدیریت شقاق مقعد
  • یک سبک زندگی سالم داشته باشید و به اندازه کافی ورزش کنید. یک رژیم غذایی با فیبر بالا و سرشار از میوه و سبزیجات داشته باشید.
  • به مقدار کافی آب و مایعات بنوشید.
  • اگر خونریزی شدید یا عود کننده وجود دارد، حتما با پزشک متخصص تماس بگیرید.
  • مصرف نرم کننده مدفوع خود را متوقف نکنید زیرا احساس بهتری دارید ، مگر اینکه پزشک به شما بگوید.
  • علائم را نادیده نگیرید، اگر علائم شما بهبود نمی‌یابد، در طول درمان بدتر می‌شود یا علائم جدیدی را مشاهده می‌کنید، با پزشک خود تماس بگیرید.

چگونه شقاق را سریع ترمیم کنیم - بلاگ استایل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.